søndag 17. april 2016

Oppsummering og tid for handling.

Jeg har drevet siden "Verdig eldreomsorg"  siden februar 2015, og mange har etterlyst konkrete handlinger. Vi har vært med på å påvirke en del ting, vi hadde en vellykket lysaksjon da siden var et år og jeg sitter nå som ressursperson for eldreomsorgen sammen med flere andre i Norsk Sykepleierforbund.
Jeg blogger også på vegne av siden og meg selv i Sykepleien.no https://m.facebook.com/Sykepleien/, og i september skall jeg ha et innlegg om "Verdig eldreomsorg" på Sykepleierkongressen 2016.


11. april var jeg på møte i Oslo med Ivar Bunæs og Rikke Soligard fra Eldrekonvensjonen, Synne Bernhardt fra Helsetjenesteaksjonen, Anita  Vatland fra Pårørendeaksjonen . 
Vi bestemte der at vi skal holde en temahelg/konferanse i september om hvordan eldreomsorgen skal komme opp på et anstendig nivå. Slik det er nå kan det ikke fortsette.


I løpet av helgen/konferansen skal vi bli enige om fem hovedpunkter/krav som vi skal presenetere for politikerne. Målet er å påvirke før Stortingsvalget 2017

Derfor inviterer jeg dere til å komme med forslag slik at vi sammen kan få en bedre eldreomsorg, Hva tenker dere er det viktigste?  Send meg gjerne forslag innboks på siden eller på mail: trijaks11@gmail.com 
Jeg ønsker at dere som følger siden også skal stå bak disse kravene/hovedpunktene. 

Fra møtet vi hadde 11. april. 

Planen er også å organisere fakkeltog /vardebrenning i hele Norge samtidig til høsten. Det krever planlegging og organisering. Ta gjerne kontakt hvis du ønsker å bidra. Vi ønsker at alle store norske byer skal delta og da behøver vi selvfølgelig hjelp. Vi forsøker å organisere i de store byene med deres hjelp, men vi håper alle kommuner og småsteder også er med.
Skriv mail til meg trijaks11@gmail.com. Kanskje er dere en organisasjon eller forening som ønsker å være ansvarlig i deres by? 


 
Det er på tide at vi synliggjør og står opp for våre eldre. Det er på tide at eldreomsorgen blir prioritert av våre politiske partier. Ikke bare på papiret i forkant av hvert valg, men i handling.  Vårt mål er at eldreomsorgen skal være god, og ikke minst forsvarlig uansett hvem som styrer landet vårt.
Les også Ivar Bunæs (Eldrekonvensjonen) sitt innlegg på siden i dag.
Inviter gjerne flere du tenker kan være interessert.